חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רחובות מרכזיים וחשובים במילאנו

רחובות מרכזיים וחשובים במילאנו

עזרה בתכנון החופשה במילאנו?

כל מה שצריך לדעת על רחובות מילאנו

מילאנו היא עיר המשלבת ישן עם חדש, יש מבנים ואזורים עתיקים, כמו גם מקומות שיקים ובתי קפה טרנדיים, חיי לילה תוססים, מבנים  זוהרים ויצירתיים ואזורים אחרים משעממים, 

אפורים ותעשייתיים מבין הרחובות והשכונות שלה תמצאו את  מ-Brera הרומנטית ועד- Isola, אחד האזורים המגניבים ביותר לבקר בהם. כמובן שאתם חייבים לבקר בסנטרו סטוריקו, הרובע ההיסטורי ורובע האופנה

רובע ההיסטורי ורובע האופנה

מרכז מילאנו נשלט על ידי הקתדרלה, הדואומו, הכנסייה הגדולה באיטליה והחמישית בגודלה בעולם. ה-Centro Storico ראוי להיות המקום הראשון שתבקרו בו בהגיעכם למילאנו  בגלל האטרקציות המרובות שלו. 

Palazzo Reale (הארמון המלכותי לשעבר) והמוזיאון דל נובצ'נטו (מוזיאון המוקדש לאמנות איטלקית מהמאה ה-20) נמצאים שניהם ממש ליד הקתדרלה. 

Galleria Vittorio Emanuele II – הקניון הפעיל העתיק ביותר באיטליה שנפתח בשנת 1877 – נמצא בסמוך. ציוני דרך נוספים כוללים את תיאטרון סקאלה, עם עונת האופרה המובילה שלו והקרנות בכורה עטורי כוכבים, ואת קסטלו ספורצסקו מהמאה ה-15. 

לאחר שעשיתם כבוד להיסטוריה המקומית, תהנו מטיול ב-Quadrilatero della Moda הסמוך, רובע האופנה, שבו יש לכל השמות הגדולים בעולם האופנה את חנויות הדגל שלהם.

מילאנו היא עיר המשלבת ישן עם חדש
מילאנו היא עיר המשלבת ישן עם חדש

Tortona

זה היה פעם המחוז התעשייתי של מילאנו לפני המשבר הכלכלי בשנות ה-60. בשנות ה-80, עסקים יצירתיים נוטלי סיכונים החלו לכבוש את הלופטים הריקים וכיום זהו מרכז נודע של יצירתיות ותרבות. 

לכמה מותגי אופנה יש אולמות תצוגה ברחבי ויה טורטונה. מטה ג'ורג'יו ארמני נמצא ב-Via Bergognone, בסמוך ל-Armani/Silos, שנפתח ב-2015 ומציג כמה מיצירות המופת של המותג המוכר. 

מומלץ לבקר ב-Mudec ,Museo delle Culture, שילוב מיוחד במינו של אמנות ואנתרופולוגיה המארח תערוכות ברמה עולמית. בכל חודש אפריל, טורטונה הופכת למרכז שבוע העיצוב, כאשר כל הרחוב הופך לפופ-אפ רהיטים ענק עם אווירה חגיגית.  עוד אוצר חבוי של האזור הוא LabSolue, מעבדת בשמים השוכנת בתוך החצר הפנימית של מלון מגנה פארס סוויטס.

Porta Romana

צד אחד של פורטה רומנה בנוי משדרות של בנייני מגורים  לצד אולמות אופנה ומסעדות משובחת. הצד השני (קרוב יותר לתחנת המטרו לודי) היא שכונה תוססת המתעוררת בעיקר בלילות ותמצאו בה ברים ושווקים, השכונה פופולרית בקרב קהל היפסטרי צעיר. 

רחוב  Cascina Cuccagna, מקום כפרי הכולל גן ומסעדה עם כוכבי מישלן.  מסעדה נוספת  PotaFiori, ביסטרו/חנות פרחים שבו המבקרים סועדים בי פרחים. 

השוליים התעשייתיים של פורטה רומנה הם ביתם של מוזאוני האמנות העכשווים המובילים בעיר, Fondazione Prada, מארח כמה מהתערוכות פורצות הדרך באיטליה. בית הקפה Bar Luce,  ידוע כמקום שרוב הבוהמה ואנשי האמנות יושבים בו. 

המועדון הידוע ביותר בעיר, קלאב פלסטיק, שוכן גם בשטח התעשייתי של פורטה רומנה, וכך גם  המועדון החם בעיר Magazzini Generali.

Porta Venezia

פורטה ונציה היא נקודת המפגש של הקהילה האמנותית,  תוכלו לשבת לשתות קוקטייב ואפרטיבו בבר באסו ולראות אמנים רבים ומפורסמים במסיבות ב-Spazio Maiocchi. 

תוכלו למצוא כאן כמה גלריות אמנות נועזות, כמו גם את Padiglione D'Arte Contemporanea ו-Galleria d'Arte Moderna, המוקפות בפארק רומנטי של העיר, Giardini Pubblici Indro Montanelli. 

גם קהילת ה-LGBTQ מתאספת סביב פורטה ונציה ובשכונה יש כמה ברים של קהילת הלהט"ב. אנחנו ממליצים לכם לטעום את הקוקטיילים היצירתיים של Leccomilano, Mono Bar ו-Pop Milano (בר נשי ופמיניסטי). 

השכונה מאוכלסת בעיקר בסטודנטים ומשפחות צעירות. יש גם קהילה אריתריאית  גדולה באזור, כך שתוכלו למצוא בקלות מסעדות ומאפיות אריתריאיות טעימות (וזולות) וגם שכר הדירה ברובע זה נחשב לזול למדיי.

מקומות שיקים ובתי קפה טרנדיים, מילאנו
מקומות שיקים ובתי קפה טרנדיים, מילאנו;

פורטה נובה Isola and Porta Nuova

ממוקם בחלק הצפוני של העיר ומבודד מעט, איסולה (שמשמעותו אי) הייתה בעבר אחת משכונות הפשיעה הקשות ביותר של מילאנו, עם פשיטות משטרתיות קבועות. 

בתחילת שנות ה-2000, כשדמי השכירות בשכונת בררה ובנבגלי עלו, אמנים החלו לנוע צפונה, נמשכו למגורים הזולים והאווירה הכפרית שמייחדת את האזור. 

כיום, איזולה היא השכונה הטרנדית ביותר בעיר, עם חיי לילה תוססים, בוטיקים אופנתיים ומקומות לאכול. 

בשנת התחילו בבניית אזור חדש לגמרי, Porta Nuova, ששינה את קו הרקיע של העיר עם גורדי השחקים  Bosco Verticale של סטפנו בורי ומגדל Unicredit. 

איזולה עדיין מחזיקה באופי המקורי שלה ולא איבדה מאופיה הכפרי, למרות המגדלים. באזור יש כמה מסעדות משובחות ומגוון של בתי קפה המגישים מאפים טעימים ואת הקפה הכי טוב במילאנו. 

מוקדי חיי הלילה כוללים את בר פרידה ומועדון הג'אז Blue Note. האזור הפך גם מפורסם בחנויות יד שנייה המחזיקות פריטי מעצבי וינטג'. אנשים מכל רחבי העיר מגיעים לאמבראוס ולייב כדי לקנות תיקים ונעליים של שאנל.

Paolo Sarpi

הצ'יינה טאון של מילאנו  היא ממוקמת ממש צפונית לפארקו סמפיונה (הפארק הגדול בעיר) ובמרחק הליכה משכונת בררה. האזור מכיל  רחובות קטנים ובנייני מגורים מסורתיים ועד מבני ארט -נובו מעוצבים. 

אינספור המסעדות הסיניות פועלות , ממסעדות של אוכל רחוב ועד למסעדות משובחות ולברי נודלס בקצב מהיר. חובבי בישול אסייתי צריכים לבקר גם בסופרמרקטים של האזור, המציעים מרכיבים אסייתיים אותנטיים. 

צ'יינה טאון ידועה גם בקניות במחירים סבירים, כולל חפצי נוי צבעוניים, קימונו אותנטי ורהיטים  וכלי בית. בשעות הבוקר המוקדמות, תמצאו סטייליסטים וצלמים  שזהו אתר הצילום שלהם בשל הטרנדיות של השכונה והגיוון האתני שלה. 

מקומות מודרניים רבים מתמקמים ליד ויה פאולו סרפי, אחד מהם הוא בית קפה מינימליסטי הפועל כל היום, oTTo. מרחק הליכה מכאן נמצא Fabbrica del Vapore, מה שהיה לפני הרבה שנים מפעל קיטור והוסב למרכז תרבותי, יצירתי בו תוכלו לראות תערוכות ולהשתתף בסדנאות אמנים מעולות.

Brera

בצפון מערב המרכז ההיסטורי של העיר תמצאו את הלב האמנותי של העיר. בררה הייתה בעבר השכונה הבוהמית של מילאנו, מלאה באמנים ומשוררים. כיום, היא מאוכלסת בעיקר באנשי עסקים עשירים ואיבדה חלק  מהקסם שאפיין אותה בעבר, היא גם פחות מושכת צעירים ותראו בה יותר משפחות. 

עדיין שוכנות בה מבפר גלריות לאמנות וברים כגוןבר ג'מייקה, פעם הוא היה נקודת מפגש של אינטלקטואלים, כיום זה מקום שמגיש קוקטיילים יקרים ותראו בו בעיקר בני שלושים ומעלה. 

עם זאת, זהו עדיין אחד האזורים היפים ביותר של מילאנו, עם אווירה רומנטית וארכיטקטורה מהעולם הישן – מומלץ להגיע לאכול באחת מהמסעדות לארוחת ערב או לטיול שליו בגן הבוטני.

 אם אתם מחפשים רהיטי מעצבים, Robertaebasta היא קמעונאית עיצוב בינלאומית מכובדת. הרחוב המרכזי, ויה בררה, מוקדש כמעט כולו לבשמים, תוכלו לחפש מותגי בשמים ,שמות כמו Diptyque ו-Le Labo. 

תמצאו גם את גלריית התמונות הישנה, Pinacoteca di Brera, כמו גם האקדמיה די בל ארטי, בית הספר לאמנות של מילאנו. בזכות בית הספר מתגוררים גם סטודנטים, הקהל הססגוני של סטודנטים לאמנות נותן גיוון לשכונה שפעם היתה מעוז הצעירים של מילאנו .

 

הדבר הראשון שבולט הוא שהרובע נראה קצת שונה משאר חלקי העיר, שכן מהר מאוד תבחינו בארכיטקטורה של הבניינים ברחובות הקטנים והמרוצפים הרבים המרכיבים את האזור. 

פאלאצו בררה הוא אחד מהאטרקציות המרכזיות של הרובע, שכן הוא מכיל מצפה כוכבים, גן בוטני ואקדמיה לאמנות שמשכה אמנים רבים לאזור. יש סיבה טובה לכך ששבוע העיצוב של מילאנו תמיד נוכח כאן באופן בולט מדי שנה. 

 

גלריית האמנות הבולטת ביותר של מילאנו, Pinacoteca di Brera , הממוקמת ב-Via Brera, גרמה להופעת גלריות אמנות וחנויות עתיקות  המקיפות את האזור. היום תמצאו הרבה מסעדות קפה ,כמו למשל ברחוב ויה פיורי קיארי. 

שזה מקום מצוין לארוחה במחיר סביר על מרפסת בה תוכלו לצפות בקהל עובר. בצד המזרחי של ה-Via Fiori Chiari תוכלו להמשיך צפונה ל-Via Brera ול-Via Solferino כדי להמשיך לחווית קניות נפלאה. 

רובע בררה ידוע בזכות חנויות בוטיק מיוחדות במינה, יש בו אולמות תצוגה רבים, חנויות מתמחות וחנויות לבגדי אומנים. אז זה מקום טוב לגלות אופנה מחוץ לרחובות הראשיים הפופולריים של מילאנו, כך שתוכל למצוא כמה פריטים ואביזרים די ייחודיים במחיר סביר .

שכונת Navigli,מילאנו
שכונת Navigli,מילאנו

Navigli תעלות Naviglio Grande

שכונת Navigli, שפירוש השם הוא תעלות, תופסת את האזור הדרום-מערבי לעיר, הממוקמת לאורך ומסביב לגדות Naviglio Grande ו-Naviglio Pavese. 

מבחינה היסטורית, נתיבי המים שימשו למסחר, אך כיום  האיזור כולו הפך  לאיזור הבילוי של מילאנו, זה המקום להגיע אליו אם אתם רוצים שכונה צעירה ומקומות בילוי לבלות בהם את הלילה. הברים והמסעדות הרבים  תוססים עד לשעות הקטנות של הבוקר. 

הבניינים צבועים בגוונים של צהוב וורוד, בעוד שרחובות צדדיים צרים מכוסי גרפיטי. האווירה  מגניבה ומשוחררת ויש אמני רחוב בקיץ.  כאן תוכלו למצוא בתי קפה ,חנויות ספרים , בוטיקים אומנותיים ורבים ממוקדי היצירה של העיר. חטפו ביס ב-Taglio, טרטוריה משודרגת שמגישה גם קפה מיוחד, תטעמו את פיצת הגורמה של Berberé. 

 

Corso di Porta Ticinese הוא אחד מרחובות הקניות המרכזיים במילאנו לחנויות וינטג', אלטרנטיביות ובוטיק. הסגנון של האופנה ייחודי, תוכלו למצוא חנויות נעליים, אופנה ותכשיטים שתופסים את רוב הרחוב, אך ברחוב יש גם מקומות רבים לאכול או לשתות כוס קפה. 

כשתלכו ברחוב תגלו שהרחוב חולף על פני מספר אתרים מונומנטליים, כמו העמודים הרומיים של מילאנו, הנקראים Colonne di San Lorenzo , ושרידי שער ימי הביניים של מילאנו, הנקרא Porta Ticinese Antica.  

ה-Corso di Porta Ticinese מתחיל היכן שמסתיים רחוב הקניות ויה טורינו. והוא מחבר את מרכז העיר עם רובע Navigli הרומנטי. מיד תדעו מתי הגעתם לרובע Navigli, שכן בקצה הרחוב תמצאו כיכר גדולה בשם Piazza Ventiquattro Maggio. באמצע הכיכר הזו תמצאו את Porta Ticinese בפועל , שהיא שער עיר עמודי לבן ענק ומרשים. 

 

ה-Navigli הם נתיבי המים ברובע תעלות Navigli הרומנטיות של מילאנו. ליד Piazza Ventiquattro Maggio תמצאו את רציפי התעלות המילאנזיות. מרציפים אלו תוכלו למשל לצאת לסיור בסירה דרך התעלות של מילאנו. 

מהרציפים של התעלות של מילאנו, Naviglio Grande ו-Naviglio Pavese, יוצאות לכיוון דרום. כל מה שמסביב ל-Naviglio Grande וממערב לתעלת Naviglio Pavese נקרא רובע Navigli. ה-Naviglio Grande היא התעלה העתיקה ביותר משנת  1157. 

 

התעלות שימשו במקור כמבנה הגנה וכאמצעי להובלת חומרים כבדים לכיוון מרכז מילאנו. התעלות אפשרו למילאנו להפוך לעיר נמל פופולרית, כיום התעלות עדיין משמשות להשקיה, אך גם מהוות את הלב והנשמה של רובע תיירותי ייחודי, 

רובע נאבילי הוא אזור חיי הלילה של מילאנו. לצד התעלות תמצאו רחובות ארוכים מלאים עד אפס מקום במסעדות איטלקיות בהן תוכלו לשבת .בין המסעדות תמצאו גם שפע של מקומות בילוי ליליים, שכן הרחובות מכוסים גם בפאבים ובתי קפה ואפילו ברי יין. 

 

לזוגות שמחפשים רומנטיקה, כדאי  לטייל על פני התעלות בערב, ליהנות מהאווירה התוססת ולאחר מכן לסיים את היום עםארוחת ערב רומנטית לאור נרות  עם בן/בת הזוג בעודכם נהנים מהנוף של התעלות. לאחר מכן אתם יכולים לשתות  קוקטייל נחמד. החשמליות במחוז הזה נוסעות עד שעות הערב המאוחרות, כך שלא תצטרכו לקחת מונית חזרה למלון.

NoLo

צפונית ללורטו, או NoLo, נמצא אחד ממחוזות מילאנו  שעברו שינויים דרמטיים. בדיוק כמו איזולה, NoLo היה פעם איזור מוכה עוני ופשע . 

בניגוד לאיסולה, עם זאת, לא היו פרויקטים של שיפוץ מוסדי, לא פתחו חנויות אופנתיות באזור . השכונה, עדיין ביתם של מעמד הפועלים וקהילות מהגרים רבות, אבל עם השנים  היא הפכה מגניבה ומבוקשת על ידי ארגון פעילויות תרבות וקידום עסקים מקומיים. 

מה שהעלה את ערכה ואת הפופולריות שלה – כיום, NoLo מתוארת כשכונה רב-תרבותית, יצירתית,  היא אפילו מוגדרת הרובע החברתי הראשון והיחיד של מילאנו, האזור מנותח ונחקר על ידי סוציולוגים ברחבי העולם. NoLo מציעה סצנת אוכל אקלקטית, ממסעדות אסייתיות כמו Le Nove Scodelle ועד מזווה ים תיכוני . 

תוכלו גם ליהנות מאוכל איטלקי מסורתי ב-Trattoria da Abele, או ב-Tipografia Alimentare. יש גם כמה ברים ומסעדות ידידותיות לקהילת הלהט"ב. ברים של גייז ידועים – NoLoSo ו-GhePensi MI הם מהאהובים על הקהילה.

האזורים היפים ביותר של מילאנו
האזורים היפים ביותר של מילאנו

קורסו בואנוס איירס

קורסו בואנוס איירס הוא אחד מרחובות הקניות הגדולים באירופה. כאן תוכלו לעשות קניות עד ולמצוא פריטים אופנתיים שלא תמצאו בשום מקום אחר באירופה, זהו הרחוב עם  הריכוז הגבוה ביותר של חנויות בגדים. 

רחוב הקניות בן מאות השנים הזה הוא יעד מצויין למי שהגיע ליהנות במילאנו משופינג, תמצאו בו אופנה פופולרית בתקציב סביר. רוב החנויות הן חנויות מקומיות איטלקיות ואירופיות החנויות מגוונות למדי. 

ישנן גם חנויות ספציפיות למותג כמו יונייטד קולורס של בנטון, לקוסט, אדידס וזארה. למרות שהרחוב מתמקד בעיקר בחנויות בגדים ישנן גם רשתות מזון שבהן תוכלו ליהנות מאוכל מהיר אם תרצו. 

אורכו של קורסו בואנוס איירס הוא יותר מקילומטר ומציע שפע של חנויות מביגוד, הנעלה, תיקים, ותכשיטים אבל הרחוב עובר גם לרחובות קניות אחרים. לדוגמה, קורסו ונציה המפואר עובר לקורסו בואנוס איירס כאשר אתה חולף על פני הפארק העירוני ,הגנים הציבוריים אינדרו מונטנלי.

שאלות ותשובות בנוגע לרחובות מרכזיים וחשובים במילאנו

אורכו 200 מטרים, ויה דיי מרקנטי היא הדרך המקשרת בין פיאצה דל דואומו לפיאצה קורדוסיו ודרך דנטה. בצד אחד, אתה יכול לראות את Palazzo dei Giureconsulti, מרכז הקונגרסים של מילאנו, ובצד הנגדי את Palazzo della Ragione.

שכונת בררה היא האזור המקיף את אקדמיית Belle Arti, Pinacoteca di Brera ו-via Brera. זהו אזור אופנתי ומקסים הן ביום והן מדי לילה, עם טיילת ומקומות טרנדיים לאכול ולשתות, כאן תוכלו גם למצוא מועדוני לילה.

ויה מונטנפולאונה הוא הרחוב החשוב ביותר של רובע האופנה של מילאנו, סמל "לה מילאנו דה ברה" ומפורסם ברחבי העולם. הוא ממוקם ברובע המכונה "קוודרילאטרו דלה מודה" שכולל גם את ויה מנזוני, ויה דלה ספיגה וקורסו ונציה.

Corso Vittorio Emanuele II הוא אזור המדרחוב הפופולרי שבו אנשים ותיירים מילאנו נהנים מקניות. הרחוב מחבר בין כיכר הדואומו לכיכר סן בבילה וכאן יש את הריכוז הגבוה ביותר של משרדים, תיאטראות, בתי קולנוע, פאבים, מסעדות וחנויות של המותגים המפורסמים ביותר.

ויה דנטה הוא הרחוב שעובר מפיאצה קורדוסיו לקסטלו ספורצסקו. יש בו חנויות ובתי קפה רבים עם לקוחות מכל העולם. רוב הבניינים ברחוב זה מכילים חנויות בקומת הקרקע .

קורסו בואנוס איירס הוא אחד הרחובות העמוסים והחשובים ביותר של מילאנו. אורכו 1600 מ' (5250 רגל) וזה המקום המושלם לאוהבי קניות.

לחזור למשהו ספציפי?