חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיכרות פיאצות במילאנו

כיכרות פיאצות במילאנו

עזרה בתכנון החופשה במילאנו?

כל מה שצריך לדעת על הכיכרות של מילאנו

כיכרות ציבוריות ממלאות תפקיד חשוב בהיסטוריה של מדינות רבות באירופה, כולל איטליה. במילאנו, יש כמה כיכרות במקומות אסטרטגיים שנבנו כדי לספק יופי לקהילה, כמו גם להציע מקום למפגש חברתי, בידור וכיף. 

פיאצה דל דואומו Piazza Del Duomo

המרכז ההיסטורי והמודרני של העיר, פיאצה דל דואומו (הכיכר המקיפה את הקתדרלה הגותית המפורסמת  נותר מקום מפגש פופולרי, מקום בילוי ומרכז החיים במילאנו. ספקים מקומיים מקימים  דוכנים מוכרים פירות טריים ורעננים וערמונים חמים בקיץ, צעצועים ומוצרי תיירות, ילדים רצים ומשחקים והתיירים מצלמים ומקיפים את הכיכר הענקית.

הכיכר נבנתה במאה ה-14, פיאצה דל דואומו עברה כמה שלבי פיתוח מאז. זוהי הכיכר המרכזית במילאנו, איטליה ומכילה כמה  מונומנטים חשובים כולל קתדרלת מילאנו. 

פיאצה דל דואומו היא הכיכר המרכזית והחשובה ביותר במילאנו. באחת מצלעותיה ניצבת קתדרלת מילאנו, ועוד מבנים עתיקים חשובים משקיפים על כל הכיכר. 

הכיכר עמוסה בכל ימות השבוע ומהווה נקודת מוצא מצוינת לביקור במילאנו, מכיוון שהיא ממוקמת במרחק קצר מהמבנים החשובים ביותר של העיר ומכאן מסתעפים כמה מהרחובות הראשיים של בירת לומברדיה. 

Galleria Vittorio Emanuele II הוא אחד ממרכזי הקניות העתיקים בעולם. כאן תוכלו לעשות קניות, להתפעל מהארכיטקטורה ולשבת לשתות קפה ולצפות באנשים בזמן שאתם לוגמים משקה טעים.

בבוקר, מילאנו רבים חוצים במהירות את הכיכר כדי ללכת לעבודה ועוצרים לשתות קפה וקרואסון באחד הברים. לארוחת צהריים תוכלו לשבת באחד מהברים או המסעדות הרבות באזור, מומלץ לאכול את ההתמחות המקומית ריזוטו זעפרן, קסוולה ואוסובוקו.

כשהכיכר הושלמה, הדואומו היה בבנייה כבר כמעט 500 שנה. מהמרפסת של חנויות הכלבו המפורסמות או מגג הקתדרלה תוכלו ליהנות מאחד מהנופים הטובים ביותר  על הכיכר ומילאנו. למרות שהדואומו הוא  המבנה הבלתי מעורער של הכיכר, מבנים או מונומנטים רבים אחרים ראויים לציון.

במרכז הכיכר ניצבת האנדרטה למלך ויטוריו עמנואלה השני, המלך הראשון של איטליה. גם הגלריה בצד הכיכר, מרכז קניות המגיע לגובה של 47 מטר, נושאת את שמו. Galleria Vittorio Emanuele II נחשב לאחד מיעדי הקניות היוקרתיים של מילאנו וללא ספק  לאחד ממרכזי הקניות העתיקים בעולם.

Galleria Vittorio Emanuele II היא אחת הגלריות המסחריות הוותיקות בעולם. כיום, מתחת לתקרת הזכוכית, שוכנות בו חנויות אופנה מפורסמות ומסעדות יוקרה. צאו לטיול נינוח כדי להתפעל מארכיטקטורה מהמאה ה-19, לקנות בחנויות הדגל של כמה מהשמות הגדולים באופנה, או לשבת ולהשקיף על פיאצה דל דואומו.

הגלריה מורכבת מארבע קומות, המתחברות במרכזן בכיפת זכוכית, שמתחתיה ניתן לקלוט את מימדי המבנה העצומים. כדאי להתפעל מרצפות הפסיפס היפות ומציורי הקיר. בפסיפס, מיוצגים הסמלים של מילאנו, טורינו, פירנצה ורומא. 

למותגי אופנת עילית רבים יש חלונות בגלריה, כולל פראדה וגוצ'י. מילאנו היא בירת האופנה העולמית ועבור תיירים רבים זה  המקום להגיע אליו לחווית שופינג כדי לרכוש מהמותגים הגדולים. חלקם מתכננים טיול למילאנו בעונת המכירות, כדי לנצל את ההנחות או פונים למעצבים מתפתחים שמציעים פריטי לבוש ייחודיים.

תיאטרון לה סקאלה  הוא מבנה מפורסם נוסף באיזור, הזמינו כרטיס זמן רב מראש אם אתם רוצים לראות בקונצרט אופרה, בלט או מוזיקה קלאסית בתיאטרון אלה סקאלה המפורסם בעולם, בו הוצגו הופעות במשך מאות שנים. המתחם, המציע הצגות כמעט בכל ערב בשבוע, כולל גם מוזיאון תיאטרלי המספר את סיפור האופרה והתיאטרון האיטלקיים. 

חזית הבניין היא בסגנון ניאו-קלאסי הדוכנים, הגלריות כוללים למעלה מ-2,000 מקומות ישיבה ומבנה התיאטרון מבטיח אקוסטיקה מצוינות בכל נקודה. 

פיאצה דל דואומו Piazza Del Duomo כיכר הדואמו
פיאצה דל דואומו Piazza Del Duomo כיכר הדואמו

פיאצה מרקנטי Piazza Mercanti

פיאצה מרקנטי היא כיכר ציורית במילאנו הממוקמת ממש ליד הדואומו . בימי הביניים הייתה הכיכר המרכז המסחרי והממשלתי של העיר. 

כיום זה אזור מקסים מימי הביניים המאכלס מספר מבנים יוצאי דופן.פיאצה מרקנטי עדיין משמרת אווירה אותנטית של ימי הביניים הודות למבנים הייחודיים שבהם. הבניינים נותרו שלמים עד היום וכדאי לחקור את הדברים הבאים:

Palazzo della Ragione הוא בניין מפואר שנחנך בשנת 1233 ושימש את בתי המשפט לצדק של העיר. השוק העתיק של העיר היה ממוקם בסמוך לבניין.

Loggia degli Osii  בניין בולט זה יעם קשתות גדולות המעוטרות בפסלים  שימש גם הוא לפעילות השיפוטית והנוטריונית של העיר.

Palazzo delle Scuole Palatine מבנה מימי הביניים שהפך לבית הספר הגבוה החשוב ביותר של מילאנו שמפורסמים רבים הם מבוגריו.

Casa dei Panigarola ,הבניין היפהפה בסגנון גותי שימש כמושב נוטריון והוא מרשים במיוחד בגלל האכסדרות שלו. עכשיו הוא משמש כמסעדה.

Palazzo dei Giureconsulti מול Palazzo della Ragione, בחלק החיצוני של הפיאצה נמצא Palazzo dei Giureconsulti. היא שימשה לשכת המסחר. שעון המגדל שימש לציון שעות הפעילות של מילאנו  במשך שנים רבות.

בנייתה של פיאצה זו הושלמה בשנת 1233 ולאחר מכן היא שימשה כ"ברולטו" – מקום בו התאספו אנשים כדי לדון בנושאים על פוליטיקה וממשל. מסביב לפיאצה הזו יש מסעדות ובתי מלון איכותיים .

פיאצה דלה סקאלה Piazza Della Scala

פיאצה דלה סקאלה  נפתחת בקצה הצפוני של גלריה ויטוריו עמנואלה השניה , המחברת אותה לפיאצה דואומו , המרחב המוקף הזה מהווה את "הלב הפועם של מילאנו", האזור התחום בין שני המרחבים הללו, שבו נמצאים גם המרכז המנהלי של העיר וגם זה הדתי ומכיל מונומנטים מרכזיים וחשובים.

אנדרטת לאונרדו מילאן של  פיאצה דלה סקאלה מהמחצית השנייה של המאה ה-19, עוצבה על ידי לוקה בלטראמי, תיאטרון אלה סקאלה מהווה את הרקע הנופי של הכיכר, המכילה מבנים כמו פאלאצו מרינו ושני הבניינים של Banca Commerciale Italiana בצדדים.

במקור הכיכר הייתה קטנה יותר בשנת 1858 נהרסו הבניינים שניצבו בין תיאטרו אלה סקאלה ,מקדש האופרה במילאנו  ופאלאצו מרינו , וכך קיבל את החלל הנוכחי: מרובע גדול שבמרכזו האנדרטה לליאונרדו דה וינצ'י ולארבעה מתלמידיו ממילאנו (מרקו ד'אוגיונו, ג'יאן ג'קומו קפרוטי, צ'זארה דה ססטו וג'ובאני אנטוניו בולטראפיו). נוצר על ידי פייטרו מגני בשנת 1872.

תיאטרו אלה סקאלה בכיכר ידוע כ "מקדש האופרה"  אשר שמו לקוח מהכנסייה ההרוסה של סנטה מריה דלה סקאלה , שעל שטחה הוא נבנה. הכנסייה העתיקה הוזמנה על ידי ביאטריס רג'ינה דלה סקאלה בסוף המאה הארבע עשרה.

הכנסיה נהרסה כדי שניתן יהיה לבנות במקומה תיאטרון חדש, מודל לכל אירופה, ב- 1776 התיאטרון החדש עוצב על ידי ג'וזפה פיירמריני בסגנון ניאו-קלאסי ונחנך שנתיים לאחר מכן, ב -1778 .

מול התיאטרון ניצב פאלאצו מרינו , מקום מושבה של עיריית מילאנו מאז 1861 . למרות שהחזית של היום היא שחזור מסוף המאה התשע-עשרה (1872 – 92), פאלאצו מרינו הוא הבניין העתיק ביותר בכיכר, אחת הדוגמאות האדריכליות היפות ביותר של סוף ה-16. 

הארמון נבנה בשנת 1558 על ידי Galeazzo Alessi אך הסתיים במאה הבאה,החזית הראשית אשר מייצגת את החלק העתיק ביותר של הבניין  עם עמודים טוסקנים משולבים ומעליו אכסדרה מעוטרת בתבליטים עם דמויות אריות .

הכיכרות של מילאנו אזור בילויים ובידור
הכיכרות של מילאנו אזור בילויים ובידור

פיאצה צ'זארה בקריה Piazza Cesare Beccaria

נקודת ציון חשובה שבה אנשים מגיעים כדי ללמוד על ההיסטוריה והתרבות של תושבי מילאנו ומכילה פסל ברונזה.  PIAZZA CESARE BECCARIA  היא מקום מפגש רגוע עבור מקומיים. 

לפיאצה בקריה במילאנו יש פנים חדשות. לאחר חמש שנים של שיפוץ , תהליך השיפור החל בשנת 2012 בקטע הרחוב בין הכניסה של Palazzo del Capitano לשביל המוביל לקורסו ויטוריו עמנואלה. 

ביום יש 4100 שיחים ו-15 עצים חדשים, 24 ספסלים חדשים, מערכת תאורת לד, וכן 42 דוכני אופניים חדשים. בסך הכל  שיפצו כ-7,000 מ"ר מהשטח.  

העבודות, ותוכננו על ידי האדריכלית פרנצ'סקה מרסן,  היא שחזרה נקודת עצירה היסטורית סביב פסל הכיכר , לידו הציבו ערוגות פרחים, עצים וספסלים.

כיכר פיליפו מדה Filippo Meda Square

כיכר קטנה ויפה. הכיכר הזו הממוקמת במקום מאוד אסטרטגי היא פנינה נסתרת, בקרבתה יש גלריות לאמנות ובתי מלון, ברים ומסעדות ופסלים ומיצגים אמנותיים ועכשוויים. פונטנה די פיאצה סן בבילה Fontana di Piazza San Babila

כיכר אלגנטית הממוקמת בקצה רחוב הקניות קורסו. יש מזרקות יפות בכל מקום, המזרקה, הממוקמת בפיאצה סן בבילה, אחת הכיכרות החשובות במרכז ההיסטורי של מילאנו, נבנתה ב-1997 על ידי Luigi Caccia Dominioni .

המזרקה מסמלת את עושר המים של ארץ לומברדיה ,והאדריכלית קצ'יה דומיניוני רצתה לשחזר את מחזור המים הזורמים מההרים דרך האגמים הגדולים אל עמק הפו. .

לבאים מקורסו ויטוריו עמנואלה השני – אחד ממרכזי הקניות של מילאנו – תחלפו על פני פירמידה קטומה מאבן אדומה, המזכירה את הרי הלומברדים , מכאן זורמים המים הגולשים לאורך הקירות החלקים של ההר ,לאחר מכן המים מופיעים שוב, לאחר שעברו דרך הרשת המשחזרת את נתיב המים לאורך נהרות ומזרקות עד שהם מגיעים למיכל גדול הדומה לאגם, דמוי האגם מייצג את אחד האגמים הרבים באזור.

המזרקה מתאימה באופן מושלם לפיאצה סן בבילה עם המבנים המרשימים שלה וכסיום אידיאלי לקורסו ויטוריו עמנואלה.

פיאצה דגלי אפרי Piazza Degli Affari

פיאצה דלי אפרי היא  גם המרכז הפיננסי של העיר , בולט כאן הפסל המפורסם של האמן מאוריציו קטלאן שכותרתו LOVE , ראשי תיבות של חופש. שִׂנאָה. נקמה. נֵצַח. היצירה, העשויה משיש קררה, כולל הבסיס, היא בגובה 11 מטר ומייצגת יד ענקית עם אצבעות כרותות, מלבד האמצעית ובדיוק מסיבה זו היא ידועה יותר בשם "ה אצבע" .

הפסל התפרש בהתחלה כביקורת על המשבר הכלכלי וכסמל למחאה נגד הבנקים. עם זאת, הפסל מעולם לא אישר את ההשערות הללו. 

LOVE למעשה ממוקם ממש מול הבניין המלכותי של התקופה הפאשיסטית, בגובה של יותר מ-30 מטרים, הידוע יותר בשם Palazzo della Borsa. זהו Palazzo Mezzanotte שהוזמן ב-1927  , עד מהרה הפך הבניין לסמלה של מילאנו המודרנית ו-Palazzo Mezzanotte מארח כיום פגישות וכנסים.

Piazza Degli Affari וכל האזור הזה מייצג את מרכז הכספים של תושבי מילאנו. יש גם פסלים ענקיים שהופכים את המקום למושך , אך המקום פחות מתוייר.

פיאצה דל ליברטי Piazza Del Liberty

הכיכר לוקחת את שמה מחזית הארט נובו של מלון קורסו, שניזוק במהלך ההפצצות ועבר מקורסו ויטוריו עמנואלה לחזית של בניין מודרני. לידו ניצב מגדל האחים סונצ'יני, בניין יפהפה שראשיתו בסוף שנות ה-50, שאירח במרתפו את קולנוע אפולו האגדי. הכיכר הייתה בעבר מגרש חניה עד שמועצת העיר החליטה להחזיר אותה לאזרחים, בשנת 2012, הכיכר נחנכה בקול תרועה רמה.

כעת  אפל קנתה את מה שהיה פעם קולנוע אפולו, תראו מחוץ לחנות, במרכז הכיכר, קוביית זכוכית גדולה וגרם מדרגות גדול יורד,  מקום התכנסות נעים שבו המקומיים והתיירים יכולים לשבת ולפטפט או לקרוא ולהירגע.

פיאצה דל ליברטי היא אחד המקומות המעניינים עבור תיירים רבים בעיר מילאנו. יש בו מבנים יפים ומדהימים, במיוחד חנות אפל החדשה  מושכת אליה תיירים שמחפשים הזדמנויות קנייה.

פיאצלה קדורנה Piazzale Cadorna

זהו אחד מצמתי התנועה המרכזיים בעיר. ל-Piazzale Cadorna יש ארכיטקטורה יפה עם אווירה מושכת מאוד למקומיים ולמבקרים. בכל מקום פסלים מעוצבים .תמצאו גם תחנות רכבת ואוטובוס מרכזיות מסביב לכיכר מהן תוכלו לנסוע לחלקים שונים של העיר. 

פיאצלה קדורנה  ממוקמת מול אחת התחנות העמוסות ביותר בעיר, מרכז העצבים של הרכבת התחתית, נקודת ההתחלה של ה-Malpensa Express. 

הכיכר המשקיפה על תחנת הרכבת הצפונית, נחנכה ב-1879, ונבנתה מחדש בשנות ה-20 בסגנון רנסנס אקלקטי, לאחר שנהרסה בהפצצות של 43' ונבנתה מחדש לאחר המלחמה, בסוף המאה הקודמת Gae Aulenti עיצב מחדש את המרחב העירוני ואת התחנה, כולל החזית. במרכז ההתערבות האורבנית האדירה הזו הוא הציב מזרקה ופסל שנוצר במיוחד על ידי זוג אמנים אמריקאים .

מדובר במחט וחוט ענקיים מפלדה ופיברגלס, בגובה 18 מטר, תקועים באספלט שלפני התחנה ואשר הקשר שלה במרכז המזרקה. המשמעות שלו, היא פשוטה,  הוא מסמל אופנה.

כיכרות ציבוריות ממלאות תפקיד חשוב בהיסטוריה של מילאנו
כיכרות ציבוריות ממלאות תפקיד חשוב בהיסטוריה של מילאנו

פיאצה סן פדלה Piazza San Fedele

בין הכנסייה ההומנית, החלק האחורי של פאלאצו מרינו והאודיטוריום והגלריה של סן פדלה, אחת הכיכרות היפות בעיר. ממוקמת מול כנסיית סן פדלה, פיאצה סן פדל'ה נבנתה במאה ה-16 ונחנכה 200 שנה מאוחר יותר. במרכז הפיאצה נמצא פסלו של המשורר והסופר האיטלקי, אלסנדרו מנזוני.

הכיכר הזו מספרת חלק מההיסטוריה והזיכרון של אלסנדרו מנזוני. במרכזו שוכנת האנדרטה שהוקדשה לו ונבנתה ב-1883 על ידי פרנצ'סקו ברזגי. ברקע הכיכר אנו מוצאים את כנסיית סן פדל (San Fedele) מהמאה השש עשרה, מקום פולחן שלא רק פקד מנזוני בהתמדה, אלא שהיה גם קטלני לסופר המפורסם. 

בשנת 1873, מנזוני מת לאחר נפילה על מדרגות הכניסה של הכנסייה היפה והמרשימה הזו המשקיפה על הכיכר. כנסיית ס. פדל'ה נבנתה בשנת 1559, אם כי האפסיס הוגדל בשנת 1723 והחזית הושלמה בשנת 1835. בפנים יש קפלות ומזבחות ,היא אחת הכנסיות הגדולות ביותר.  את הכיכר משלימה אחת החזיתות של פאלאצו מרינו.

שאלות ותשובת בנוגע לכיכרות (פיאצות) במילאנו

בהיותה בלב ליבה של העיר כיכר הדואומו  מוקפת בקתדרלה הגותית דואומו די מילאנו האטרקציה העיקריתשל מילאנו , בנוסף גלריה ויטוריו עמנואל השני מרכזהקניות המקורה והמפואר נבנה במאה ה-19, ארקייד הקניות הוא העתיק מסוגו באיטליה ומתנשא לגובה מדהים של ארבע קומות. בנוסף אל תפספסו את מוזיאון הדואומו ,  פאלאצו ריאל  , מקום התערוכה החשוב ביותר בעיר,  מוזיאון נובצ'נטו ,  אוסף גדול של ציורים מודרניסטיים איטלקיים, La Rinascente , איטליה. חנות כלבו האופנה המפורסמת ביותר למותגים איטלקיים וזרים, תשוטטו לכם גם ברחובות הקניות שמסביב .יש הרבה מסעדות , בתי קפה ותוכלו סתם ליהנות במרכז הכיכר ולהאכיל יונים ולהירגע.

בימי הביניים הייתה הכיכר המרכז המסחרי והממשלתי של העיר. כיום מסביב לפיאצה הזו יש מסעדות ובתי מלון איכותיים .

Palazzo della Ragione הוא בניין מפואר שנחנך בשנת 1233 ושימש את בתי המשפט לצדק של העיר.

Casa dei Panigarola ,הבניין היפהפה בסגנון גותי שימש כמושב נוטריון והוא מרשים במיוחד בגלל האכסדרות שלו. עכשיו הוא משמש כמסעדה.

Palazzo dei Giureconsulti מול Palazzo della Ragione, בחלק החיצוני של הפיאצה נמצא Palazzo dei Giureconsulti. היא שימשה לשכת המסחר. שעון המגדל שימש לציון שעות הפעילות של מילאנו  במשך שנים רבות.

הפיאצה ממוקמת בקצה הצפוני של גלריה ויטוריו עמנואלה השניה , המחברת אותה לפיאצה דואומו , המרחב המוקף הזה מהווה את "הלב הפועם של מילאנו", האזור מכיל מונומנטים מרכזיים וחשובים.

תיאטרון אלה סקאלה מהווה את הרקע הנופי של הכיכר,  המכילה מבנים כמו פאלאצו מרינו ושני הבניינים של Banca Commerciale Italiana בצדדים.

לחזור למשהו ספציפי?